Juhannus – Midsummer

Siellä minä olin ns. pääkallopaikalla eli Punaisen sydämen torpalla. Sää ei varsinaisesti hellinyt, mutta kesä helli kaikesta huolimatta. Se huumaava linnun laulu, kaiken aikaa villisti elävä maisema ja kaikki ne tutut puiden juuret ja kivien kolot. Minun lapsuuteni kesä aukeaa siellä eteeni joka kesä uudelleen. Muutamat puut ovat kasvaneet muistikuvien eteen ja kukkalaatikoissa eivät enää rehota kesäkukat, kun kastelija puuttuu. Metsämansikka ja luonnonniityt rehottavat kuitenkin entiseen malliin. Onhan se kaunista ja korvaamatonta.

Kuvasarjassa esiintyvän tuuliviirin minä piirsin isäni toiveiden mukaan ja seppä takoi minun piirrustuksiani seuraten.

I spent the Midsummer holidays in The Red Heart Cottage and above you can see some blinks of Finnish midsummer and senery of my childhood through my camera’s lense. The Weather vane is designed by myself. My Father made wish, I drew and blacksmith did.

3 kommenttia artikkeliin ”Juhannus – Midsummer

  1. Ja mikä ihana paikka se onkaan!
    Mukavin savusauna ja pehmeimmät löylyt.
    Ihanat ihmiset ja nauru.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s